Ez most egy fitness selection változata a hagyományos Waldorf salátának, amiről már írtam itt.
Csirkemell a jó minőségű fehérje forrás miatt került bele. A mazsola pedig természetes édes ízével egy kicsit tompítja a citrom és az alma savanyúságát.  A nehéz tejszínes majonézes mártást , egyszerű natúr joghurtos olivás öntetre cseréltem. 
Villámgyorsan elkészítettem, sőt a csirkével nem bajlódtam sokat, mert épp marha húslevest főztem és csak beledobtam egy kicsit  a levesbe a fél csirke mellett, majd kivettem és már mehetett is a salátába.  De ha valaki tényleg időt akar spórolni, akkor mehet bele csirkemell sonka is.

Hozzávalók 2 főre
20 dkg csirkemell (vagy csirkemell sonka)
3-4 szár zellerszár
2 db nagy piros alma
100 g mazsola
1 marék dió

Öntethez:
1/2 citrom leve
1 dl natur joghurt
1-2 ek oliva olaj
1 ek nyírfacukor
só, frissen őrölt bors

A csirkemellett egészben húslevesben 25 perc alatt puhára főzzük, majd feldaraboljuk.
A mazsolát egy pohár vízbe áztatjuk.
Egy tálba tesszük a vékonyan felkarikázott  zellerszárat, a kockára vágott piros almát, a durvára vágott diót és a főtt csirkehúst.  Hozzáadjuk a lecsepegtetett mazsolát.
Az öntet hozzávalóit összekeverjük és a salátára ötjük.

Energiatartalom 1 adagra
560 kcal (Zsír 26, Szénhidrát 36, Fehérje 18 g)

 

 

                                                     

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr284092534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ann1294 2012.02.14. 22:18:13

Koszonetet mondok neked, mert a blogon levo salataidon felbatorodva en is minden zoldsegbol salatat gyartok mar.

Lightos joghurtos ontet ra es bele minden ami epp van itthon. :)

Parom nagy kedvence a tonhalas, de o ker hozza majonezes-joghurots kukoricat is. Izben nagyon passzol.

A Waldorf salataban kulon orult a husnak. Ezer koszonet. Raszoktattam egy pasit a salatakra segitsegeddel. :)

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2012.02.15. 10:16:40

@Ann1294: örülök hogy tetszik!
Nekem is a tonhalas a favorit.
Amin viszont mindenki meglepődik, hogy mennyire finom, pedig a leirások alapján először mindenkinek az jut eszébe, hogy fúúj, az az orosz répasaláta mindenkaja.blog.hu/2011/02/27/orosz_repasalata_dioval. Ez lett a házibulik favoritja, mindig kell vinnem magammal.

Ann1294 2012.02.15. 19:57:40

Ezt nem is olvastam meg, koszi. Nem volt a salata cimke hozzaadva.

Ez a coleslaw-ra emlekeztet, csak abban kaposzta is van. Nalunk az kaposzta (kb. haromnegyed reszben), sargarepa, majonez, tejfol, bors, citromle. Ez is jol hangzik, kiprobalom. Ugy is kellene tobb B vitamin.
süti beállítások módosítása