Akkor szoktam rá a paradicsomlekvárra, amikor megismerkedtem az Aranyszarvas Paradicsomlekvárjával. Több üveggel is elfogyasztottam, amikor rájöttem, hogy otthon sem nagy ördöngösség elkészíteni.
 Nagyon szeretem az édes és mégis fűszeres paradicsom ízét. A korianderes paradicsom illata mennyei nyálcsorgató. Íze azért különbözik a sima paradicsomszósztól, mert ezt sok cukorral készítjük és ha adunk hozzá egy késhegynyi szalicilt akkor dunsztos üvegben 1 évig is eláll.
Ha nincs éppen nagy paradicsom szezon , akkor csak egy étkezésre való adagot készítek belőle.
Fasírt mellé, sült húsokhoz, sajt mellé mártogatósnak vagy egyszerűen kenyérre kenve tálaljuk.
 
Hozzávalók:
6-8 db paradicsom
8 dkg cukor
1 citrom leve
1 kk koriander mag
1 kk reszelt gyömbér
1 kk szerecsendió
1 csipet só
 
A paradicsom héját éles késsel bemetszük X alakban és lobogó forró vízbe dobjuk 1 percre. Kivesszük a vízből , lehúzzuk a héját, majd felkockázzuk. (Tipp: ha kikaparjuk a paradicsom magját, akkor simább lesz a lekvár- én most nem tettem meg)
A felkockázott paradicsomot egy lábosban elkezdjük forralni. Megszórjuk a cukorral, belefacsarjuk a citrom levét, majd a koriander maggal, gyömbérrel és szerecsendióval fűszerezzük.
Lassú tűzön addig forraljuk, amíg besűrűsödik.
Ma a muffintepsiben sült zöldséges fasírt mellé készítettem köretnek.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr232887590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása