Ezt a receptet az élet alakította, mert a ház ura ugyanis jól forog a konyhában, de nem szerencsés ha mi egyszerre vagyunk bent, mert abból mindig kavarodás van. 
Én vállaltam a köret, a sütőtökös gnocchi készítését, míg a férfiemberre várt a hús sütése.
Eredetileg sima zsiradékon szerette volna átsütni a húst, de véletlenül lenyúlta az én serpenyőmet a zsályás vajjal. Én készíthettem újra a vajat, ő meg örült, hogy milyen finom húsi lesz ebből.
A szüzére egy "hálás " hús, mert gyorsan el lehet készíteni és ha jól csináljuk akkor porhanyós ízletes husi lesz belőle. 
 
 
Hozzávalók:
1 szál sertés szűzérme
5 dkg vaj
5-6 levél zsálya
Só, bors, fokhagymapor
0, 5 dl rosé bor
1 ek. liszt
0,5 dl tejszín
 
Serpenyőben vajat hevítünk és beledobáljuk a zsályát , ropogósra sütjük és pár perc múlva szűrőkanállal kivesszük.
A húst kívülről befűszerezzük sóval borssal és fokhagymaporral.
Ebbe a forró vajba tesszük az egész szűzérmét és minden oldalról gondosan forgatva kérget sütünk rá kb. 6-7 perc alatt. A húst kiemeljük egy tálra felvágjuk ujjnyi szeletekre. Akkor jó, ha a közepe még véres, de a külseje már kemény.
A szeleteket visszatesszük a vajba és mindkét oldalukat 1-1 percig sütjük.
Na így belülről éppen hogy csak átsül, még rózsaszín (de már nem nyers) , finom omlós lesz.
Kivesszük a hússzeleteket, majd a visszamaradt fűszeres pecsenyeléhez adjuk a bort. Sűrű keverés mellett beleszórunk egy kis lisztet, majd tejszínnel beforraljuk.
 
Sütőtökös gnocchival tálaltam, de a felnőtteknek úgy készítettem el, hogy a nudlikat nem csak sima zsályás vajban forgattam át kifőzés után, hanem adtam hozzá friss chilit is.
A bor zamata a csípős édes sütőtök remekül illet a fűszeres sertéshúshoz.
 
 
Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr292413580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása