Mát többször utaltam rá, hogy gyermekkorom egy szakaszában orosz konyhán szocializálódtam és nem áll tőlem távol a különféle magok fogyasztása. Hajdinát (oroszul: grecska)
már kis korom óta ettünk, de eddig csak köretként fogyasztottam. Most könnyű egészséges főételt készítettem belőle. Férjnek nagyon ízlett, ezért fel is vettem a repertoárba.
 
Hozzávalók:
1 bögre hajdina mag
1 húsleves kocka
1 kk szerecsendió
1 kk gyömbérpor
1 kk majoranna
3 babérlevél
1 ek paradicsompüré
1 db sárgarépa lereszelve
1 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db tojás
6 ek durumliszt
 
A hajdinát kevés zsiradékon kicsit megpirítjuk, majd felöntjük 2,5 bögre vízzel. Lassú tűzön addig pároljuk amíg magába szívja a folyadékot, pont úgy ahogyan rizst főznénk. A főzővizet ízesítjük sóval, vagy húsleves kockával így finom köret húsok mellé. 
De most sokkal intenzívebben ízesítettem .
Hozzáadjuk a paradicsompürét, a majoránnát, a szerecsendiót , a gyömbért és a babérleveleket.
Ha megpuhult a grecska és magába szívta a folyadékot, akkor kivesszük a babérleveleket és belekeverjük a reszelt sárgarépát, a tojást és a lisztet, a karikára vágott újhagymát és az összezúzott fokhagymát. Ízlés szerint sózzuk utána.
Nedves kézzel pogácsákat formálunk a masszából és kevés zsiradékon serpenyőben kisütjük.
Snidlinges joghurtos mártogatóssal tálaltam.

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr372448001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása