Mágnes Dóra 2010.06.20. 13:38

Gazpacho

Már hetek óta tervezem, hogy elkészítem ezt az egyszerű spanyol nyári paradicsomos uborkás levest. Nagyon könnyű nyári ebéd és hidegen tálalva üdítően hat.
Kis kutatómunkát végeztem, hogy ki milyen hozzávalókkal és hogyan készíti el és a sokféle leírásból végül megszületett a saját változat.
Eredetileg nem is paradicsommal készült, hanem a római katonák az ibériai pásztoroktól lesték el, a maradékok hatékony felhasználását. Hogyha ha van kéznél kenyér, fokhagyma, olivaolaj, ecet és só, akkor azt vízzel levessé hígítva változatos ételek állíthatóak elő belőle.

Hozzávalók
0,5 kg paradicsom
2 db kigyóuborka
1 csokor újhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 szár zeller
1 db piros kaliforniai paprika
1 szikkadt zsömle (vagy kenyér)
0,5 dl extra szűz olivaolaj
4 ek ecet

Előkészületek (előző este vagy aznap reggel):
A zsömlét egy nappal előtte beáztattam kevés vízbe és meglocsoltam egy kis ecettel.
A paradicsomok héját levettem úgy, hogy bevágtam 4 irányba és forró vizben 1,5 percig tartva hagytam, hogy a héja könnyen leváljon.
A zöldségeket felkockáztam és egy tálba halmozva picit meglocsoltam olivaolajjal és ecettel.

Elkészítése:
Egy nagyobb műanyag tálba (vagy turmixgépbe) dobáljuk az összekockázott hagymát, uborkát, paradicsomot, kaliforniai paprikát és a zeller szárat (Tipp: a zeller nem szerepel az eredeti receptben, de én imádom a paradicsomleveshez és a bloody mary koktélhoz is). Hozzáadjuk az áztatott kenyeret és kb. 2 dl vízzel elkezdjük leturmixolni.
Folyamatosan adagoljuk hozzá az olívaolajat. Ízlés szerint sózzuk és picikét lehet borsozni is.
Lehetőleg teljesen sima állagúra kell turmixolni.
Van aki tálalás előtt szitán leszűri , de én szeretem ha benne van a sűrűje is.
Jégbe hűtve tálaljuk és a tetejét megszórjuk apróra vágott uborka, paprika, paradicsom, vagy hagymadarabkákkal.

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr402095543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2010.08.07. 18:19:35

de jó, hogy eszembe juttattad! tavaly nyáron csináltam először (és utoljára), de itt az ideje az ismétlésnek!
süti beállítások módosítása