Már tavaly is megpróbálkoztam ezzel a recepttel, de a kávé helyett a babapiskóták citromos porcukros szirupba mártogatásával nekem nem ízlett. Most viszont deszert.eu-n olvastam az ötletet, hogy inkább cukros epres tejturmixba áztatom a piskótákat és így az eredmény sokkal lágyabb és ízletesebb összhatást adott.
A többi recepthez képest én dupla adag mascarponéval készítettem, mert nem tortaszeletet szeretnék készíteni, hanem inkább epres krémes kanalazható csemegét.
 
Hozzávalók
50 dkg eper
3 dl tej
15 ek. Porcukor
2 zacskó babapiskóta ( kb. 30 db piskóta kell)
500 g mascarpone krémsajt
5 tojás
Fél citrom héj lereszelve
vanilia eszencia (vagy 1 zacskó vaniliás cukor)
1 zacskó zselatin
 
 
  1. Epreket megpucoljuk és negyedekbe vágjuk. Szétosztjuk 3 felé: az egyik fele megy az eperturmixba, másik kettő pedig a tiramisuban adja majd az eper rétegeket.
  2. Epres turmix készítése: a 3 dl tejet 5 ek porcukorral elkeverjük és beleturmixoljuk az eprek egyharmadát.
  3. Tiramisu krém elkészítése: 5 tojás sárgáját 10 ek. Cukorral habbá verjük és ízesítjük vanília aromával és citrom lereszelt héjával és beleforgatjuk a mascarpone krémet. A tojások fehérjét kemény habbá verjük és belekeverjük a tojás sárgájához (TIPP: én mindig csak a tojás fehérje felét szoktam hozzákeverni, mert különben túl folyós lesz). A zselatint kicsi langyos vízben feloldjuk és hozzákeverjük a mascarponés krémhez.
  4. Babapiskótákat belemártogatjuk az epres-tejes lébe és egy magas falú jénai tál aljára fektetjük.
  5. Megszórjuk egy réteg eperrel és ráöntjük a tiramisu krém felét. Majd megint egy sor piskóta, megszórjuk eperrel és leöntjük a maradék krémmel.
  6. Kakaópórral meghintve fél napra hűtőbe tesszük.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr641968759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása