Eddig még csak mások által készített répatortát ettem és már régóta készültem rá, hogy én is sütök.
Összegyűjtöttem egy csomó féle receptet, de valahogy mindegyiken változtattam volna szívem szerint.
Ma nekiálltam és elkészítettem a saját variációmat.

Hozzávalók:
5 db répa lereszelve (kb. 3 bögrényi)
4 tojás
0,5 dl olaj
25 dkg cukor
1 cs sütőpor
1 citrom héja 1/2 citrom leve
30 dkg liszt
20 dkg mandula szeletelve
1 kk gyömbér
1 kk fahéj
2 db kardamon mag (elhagyható)


Bevonat
1 doboz/125 g Philadelphia krém sajt
5 dkg margarin
1/2 citrom leve
10dkg porcukor


Bekapcsoltam a sütőt és lereszeltem a répákat egy tálba. Közben egy másik keverőtálban robotgéppel felvertem a tojásokat az olajjal és a cukorral. Hozzáadtam a sütőport, gyömbért, fahéjat, belereszeltem a citrom héját és belefacsartam fél citrom levét. Belekevertem a répát, mandulát és legvégén a lisztet is.
Tipp1: mandula helyett lehet durvára tört diót is használni
Tipp2: még belekevertem mozsárban összezúzott 2 db kardamon magot, hogy jobb illata legyen.
A masszát beletettem egy 24 cm-es kapcsos tortaformába. Előmelegített sütőben 180 C fokon sütöttem kb. 40 percig. Akkor vettem ki, amikor már szép nagyra megnőtt a tészta, jó illata volt, aranybarna lett a teteje és a közepébe szúrt fapálcikára nem ragadt rá semmi. A tortaformából csak akkor vettem ki, ha meghűlt egy kicsit.
Elkészítettem a bevonó mázat, azaz egy tálban robotgéppel összekevertem a hozzávalóit.
A szép fehér krémmel megkentem a torta tetejét. Mandulával díszítettem. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr121896292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása