Itt a tavasz, vagyis már majdnem itt van és valami könnyed ételre vágytam. Nem annyira szeretem az olyan rizses ételeket amik fullasztóak. Ezért ha rizses egytálételben gondolkozom, akkor először is a Paella (spanyol rizses ragus egytál) vagy a rizottó jut eszembe. Reggel pakolásztam a kamrában amikor megláttam, hogy van egy doboz szárított erdei gombám. Nosza ebből finom kis rizottó lesz.

Hozzávalók( 4 főre):
250 g kerek szemű rizs (jó a kék SOS rizs, de lehet kapni külön rizottóhoz való rizst is)
10 dkg szárított erdei gomba (kiváltható persze friss erdei gombával, laskagombával és akár csiperkével is)
1 csomag újhagyma
3 gerezd fokhagyma
1 szál sárgarépa
2 szál zellerszár
1/2 piros kaliforniai paprika
4 dl fehér bor
4 dl húsleves  (én tyúkhúsleves kockából gyártottam)
2 ágacska kakukkfű (vagy szárított fűszer)
1 csipet sáfrány
1 csipet őrölt szerecsendió
10 dkg parmezán jellegű sajt (vagy Grana Padano, vagy Scarmoza, de Trapistával sem olyan rossz)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A gombát beáztatom egy tál vízbe a főzés előtt 2 órával.
Egy vastag talpú lábosban felteszek 3dkg vajat melegedni, közben felkarikázom az újhagymát és a fokhagymát és lassú tűzön egy kicsit megpirítom. Hozzáadom a felkockázott zöldségeket, a sárgarépát, a zellert és a paprikát is. Ha egy picit átforrósodott a zöldség, akkor ráöntöm a rizst is. Pár percig pirítom a rizst és a zöldségeket, majd felöntöm egy kis borral (nem volt itthon fehérbor ezért én ma roséval helyettesítettem) . Beleteszem a beáztatott majd kicsavart gombát.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jöhet a fűszerezés: só, kicsi bors, a kakukkfű, sáfrány (elhagyható vagy kiváltható egy kis kurkumával) és végül a szerecsendió.
Eztán jön az a művelet ami a rizottó lényege: folyamatosan kell kavargatni és finoman adagolni hozzá a bort és a húslevest. Ez kb. 20 percet vesz igénybe, amíg a rizs felszívja a nedveket, megpuhul és az ételnek finom krémes rizslisztes állaga lesz.
Ha kóstolás alapján késznek ítéljük, akkor levesszük a tűzről, belekeverjük a reszelt sajtot és 2 percre lefedjük, hogy a sajt megolvadjon és összeérjenek az ízek.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr881815932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.03.07. 22:28:42

Hu, ez is kipróbálás-gyanús.

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.03.08. 10:07:58

@Hirmondo Helen: eszembe jutott amikor posztoltam, hogy szerintem neked ez tetszeni fog :)
süti beállítások módosítása