Az első recept, egy "hülyebiztos" édesség lesz. Ezt tényleg bárki el tudja készíteni és annyira keserűen-édesen csokis, folyós, cuppanós, hogy csak naaa!

Igaz, hogy diétás hetem van, mert böjtölök a karácsony miatt, de tegnap valami édességet kívántam. Kitaláltam, hogy Brownie-t sütök, azt az amerikai sütifélét, aminek receptjét legalább 100 formában láttam már.

Én így készítettem el:

Hozzávalók:

1 tábla legalább 60%-os étcsoki.

11 dkg vaj

12 dkg cukor (nádcukorral vagy barna cukorral finomabb lesz)

1 cs. vaníliás cukor (elhagyható)

2 tojás

10 dkg liszt

1 marék dió vagy mogyoró

Csipet só


 

Az előkészületeket úgy kezdem, hogy bekapcsolom a tűzhelyet, hogy előmelegítsem 180 C fokra.


 

A csokikat beletördelem a lábosba és a vajjal kb. 3 perc alatt felolvasztom a tűzhelyen. Közben egy műanyag tálban felverem a tojásokat cukorral és hozzáadok pár csepp vanília eszenciát (Tipp: Dominikai vanília kivonatot használok, egy utazás során szereztem be 1 literrel, remélem sosem fogy el).


 

Amikor kicsit visszahűl az olvasztott csokoládé, akkor belekeverem a cukros tojást és beleszórom a lisztet és a csipet sót is.


 

Egy marék diót (Tipp: én mindig a mélyhűtő legalsó fiókjában tartom a diót nylon zacskóban, így bármikor kivehetek belőle egy marékkal, nem lesz avas, bogaras és szinte azonnal feldolgozható ) mozsárban durvára török és még belekeverem azt is a csokis masszába. (Tipp: még löttyintettem bele egy kupica Amaretto mandula likőrt is)


 

Egy kisebb tepsit kikenek vajjal és beletöltöm a masszát. Ez a tészta nem fog magasra emelkedni, kb. 30 perc alatt készre sül. Tűpróbánál, a közepe még ráragad a tűre. Akkor jó, ha a teteje már roppanós sült, de a közepe még olvadósan folyós. Igazi ínyencek valnília fagyival is tálalhatják. Nálam ez most kimaradt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr171734642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása