Na megtörtént, hogy több mint egy év gasztro témájú írogatás után élőben is bemutassam főzős tudományomat. Ugyanis kaptam egy felkérést, hogy főzzek a SLIMEXPO rendezvény látványkonyhájában. Mivel egy kicsit exhibicionista vagyok , ezért elsőre igent mondtam, de csak később kezdtem el gondolkozni, hogy "te jó ég mit vállaltam ezzel magamra?!".
Nem sok időm volt készülgetni, hiszen főállású munka, család és egyéb hobbik mellett főzök.
Egy fél napig böngésztem a netet és a saját receptjeimet, hogy mit is készítsek, ami megfelel az élő főzés kritériumainak:

  • Egészséges ételnek kell lennie , a Slimexpo üzenetével összhangban
  • Színes és látványos legyen, valamint hitelesen nézzen is ki finomnak
  • Készítése során ne legyen várakozási idő (sütési idő), inkább sokat járjon a kezem és még többet a szám :)
  • Olyan alapanyagokat használjak amiről tudok is mesélni.

Kitaláltam, hogy inkább egy teljes menüvel állok elő, tehát leves, saláta és tésztás főétel, mind - mind az egészség jegyében. Tehát a terv:
Brokkoli krémleves sárgarépa chipsszel
Narancsos fokhagymás csirkesaláta
Sok-sok zöldséggel fetával készített spagetti

Előtte elgyakoroltam otthon és nekem 40 perc is elég volt, ezt a menüt összedobni. Ekkor jöttem rá, hogy én itthon "kapkodva" főzök. Egyszerre állok neki 3-4 ételnek és egy kicsit szeletelek ebből, egy kicsit megkavarom azt, szaladgálok a hűtőhöz, és még közben kiugrok a teraszra egyet kávézni is.
Hogy ne kavarjam teljesen össze a közönséget, inkább szépen megterveztem a párhuzamos lépéseim sorozatát.
Próbafőzés közben mellettem volt a notebookom és feljegyeztem minden eszközt amit a kezembe vettem (krumpli hámozó, fakanál, botmixer, serpenyő, salátástál, kanál….stb) , hogy tudjam, miket kell magammal vinnem majd a Látványkonyhába. Emellett összeállítottam a bevásárló listát is.

A főzés előtt egy nappal elküldtem férjemnek a bevásárló listát és amíg én dolgoztam, neki egy-két darab kivételével mindent szépen sikerült beszereznie. Huhh ez nagy segítség volt!
A fellépés napján reggel kimentem a kiállítás helyszínére, hogy felmérjem a körülményeket.
Van -e folyóvíz? Van -e kuka? Milyen sütő és tűzhely áll rendelkezésre? Milyen eszközök vannak és mit kell nekem hozni?
Saját kést vittem, mert számomra az a megbízható.


Kicsit meg is ijedtem amikor rájöttem, hogy nincs is tűzhely! Pedig én úgy állítottam össze a menüt, hogy ahhoz bizony nekem kell egy "rezsó". Közben voltak olyan szakácsok, akik csak a pulton állították össze az ételeket főzés/sütés nélkül. Sőt volt olyan aki elmesélte, hogy hogyan kell készíteni, majd a kínáláshoz elővette a pult alól dobozból az éttermében előre elkészített ételt. (direkt nem írok nevet)
Aztán megnyugodtam, hogy van két indukciós platni és jó minőségű Berghhoff indukciós edényeket is biztosít a szponzor.

Volt microportos hangosításom és a konyhapultot vette egy kamera, melynek a képét mögém kivetítették egy nagy vászonra. Előttem minden főzőtudományát bemutató szakács vagy séf szép fehér vasalt ingben volt én meg a "dolgozó nő ha hazamegy és gyorsan főz valami finomat és egészségeset " szlogen jegyében, maradtam fekete kosztümben.
Előtte kedves jótanácsokkal látott el a nyilvános főzés szereplésben nálam jártasabb TV Paprika egyik séfje is Hampuk Zsolt , aki most a NoSalty színeiben szereplt.

És elérkezett a műsoridő. Eleinte egy kezemen meg tudtam számolni, hogy hány ember állt meg a stand előtt, majd ahogy túl voltam a bemutatkozáson és nekiálltam sütni a kókuszolajban a répa chipsszet , úgy a finom illatra egyre többen szálingóztak a pulthoz. Bevontam a közönséget az alapanyagok megszagolgatásába megkóstolásába így elég interaktív kapcsolatot sikerült létesíteni.
Közben bárki kérdezhetett és az újonnan érkezőknek mindig összefoglaltam , hogy éppen hol tartunk.
Hangsúlyoztam, hogy én nagyon szeretek enni, ezért igyekszem úgy főzni, hogy ízletes és laktató legyen és inkább az alapanyagok összeállításában van a trükk.
Végül olyan sokan lettek, hogy alig győztem kiadagolni a kostól falatkákat a közönségnek. Egy morzsa sem maradt :)
Utána jól esett, hogy többen megállítottak beszélgetni és főzési tanácsokat kérni .

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr412735561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.03.13. 14:07:38

Ez nagyon jól hangzik, ügyi vagy, de ezt eddig is tudtuk! ;)

Gittus 2011.03.15. 09:25:36

Dóra nagyon jó voltál. Igaz, hogy csak néhány percig néztelek, de az összbenyomás eredeti és természetes volt. (és ez nem volt igaz néhány nagyobb nevű szereplőről)
És a sárgarépa chipsz tényleg nagyon finom volt!
üdv: Gitta (én voltam az, aki nem főzött meg semmit, "csak" összeraktam az ételeket, gittarawfood.blogspot.com )

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2011.03.18. 14:30:37

@Gittus: SZia Gittus! Számomra is új élmény volt, hogy magokból, gyümölcsből és zöldségből milyen laktató finomságokat lehet összeállítani egy jó botmixer segítsgével. :)
Különben is imádom a kesudiót!
süti beállítások módosítása