A kínai piacon vettem szárított illatosgomba (Shiitake) fejeket, de nem volt ma kedvem távolkeleti kaját főzni ezért összekombináltam egy hagyományos magyar étellel.
A chili, a bor, a gomba, a tejszín és a hús csodás egyvelegét készítettem el.

Hozzávalók:
1 szűzpecsenye
10 dkg szárított Shiitake gomba (beáztatás után kb 0,5 kg gombának felel meg)
1 csomag újhagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kk. chili paprika
0,5 l húsleves
0,5 l száraz fehér bor
1 kk. gyömbérpor
1 kk. őrölt kömény
Só, bors, petrezselyem
Zsír és vaj a sütéshez

Reggel a gombákat beáztattam egy tál vízbe, mely kb 3 óra alatt megszívja magát és megpuhul.
Egy serpenyőben olivaolajat melegítettem és rádobtam a karikára vágott chili paprikát. Csak pár másodpercig melegítettem, majd hozzáadtam a felszeletelt újhagymát és üvegesre pároltam.
Beleszórtam a fokhagymát és a csíkokra vágott illatosgombát.
(Tipp: sima csiperke gombával is kiváltható)
Amikor már kicsit megpirult felöltöttem borral (Tipp: itthon rosé bort használtam) és miután egyet rottyant a borral még hozzáöntöttem a húsleves lét is. Párolás közben ízesítettem gyömbérporral, köménnyel , sóval és borssal és beleöntöttem 1,5 dl tejszínt is.
Egy másik serpenyőben libazsír és vaj keverékét hevítettem. A szűzérmét egyben megsóztam és megborsoztam, majd forró zsiradékon átforgattam amíg a külseje megbarnult . Utána lassú tűzön sütöttem , hogy a hús átpuhuljon , de a szűz közepe még rózsaszín legyen. Miután megsült kiszedtem egy tálba, kicsit hagytam pihenni, hogy belül a fortyogó húslé megnyugodjon. Később felszeleteltem ujjnyi karikákra. A sülthús szeleteket a tejszínes gombához adtam, rövid ideig a szószban állni hagytam.
Zöldpetrezselyemmel megszórva üvegtésztával tálaltam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üvegtészta elkészítése:
Egy kis tálban forró vizet öntöttem , megsóztam egy kisknanál sóval és beletettem az üvegtésztát. Nem kell főzni, csak meleg vízben állni hagyni kb. 10 percet. Kicsi lyukú szűrővel lecsöpögtettem a tésztát és kevés olajon serpenyőben átpirítottam. (Tipp: a sült hús pecsenye zsírján átforgattam)

 


 

 

 

 

 

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr211896168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása