hzizi 2010.02.24. 10:00

Halfasírt

Az emberek többsége a szálkák miatt idegenkedik a halételek fogyasztásától. Különböző előkészítési technikákkal (irdalás, filézés) tudunk megszabadulni a szálkáktól, de főzés/sütés közben is megsemmisíthetjük a szálkák nagy részét.

A halhús teljes értékű és könnyen emészthető, magas fehérjetartalma (fajtától függően 15-20 százalék), illetve különleges zsírtartalma van. A halhúsban található zsiradék (1-7 százalék) - a halolaj - a többi állati eredetű zsíroktól eltérően telítetlen zsírsavakban gazdag. Esszenciális zsírsavjai fontos élettani és védő szerepet töltenek be. Gazdag ásványi anyagokban (vas, cink, szelén, jód, foszfor) és egyes vitaminokban (A, D, B1, B2, B12).

Ha szálkás halat (keszeg, kárász, balin, márna, csuka, stb.) teljes biztonsággal szeretnénk fogyasztani, akkor a hús ledarálása a legmegfelelőbb módszer.

A balin tulajdonképpen egy ragadozó életformát folytató nagy keszeg, a húsa finom, de szálkás rettenetesen. Egy másfél kilós balinról a gerinc mellett bevágva lefejtettem a húst, így kaptam két fél gerinctelen balinszeletet. A szeletekről lehúztam a bőrt és kivágtam az oldalborda csontokat (a  hétköznapi nyelvben sokszor ezeketa csontokat is szálkáknak nevezik).

A csonttalan, bőrtelen balinhúst húsdarálón ledaráltam, majd még hozzádaráltam egy áztatott zsömlét, egy kissebb fej vöröshagymát és négy gerezd fokhagymát.

A darálékhoz hozzáadtam egy tojást, ízesítettem sóval, tettem bele borsot, kevés őrölt rozmaringot és pici pirospaprikát. Öntöttem bele még fél deci citromlevet (a citromlé semlegesíti a véletlenül megmaradt pici szálkadarabokat is) és összedolgoztam. Zsemlemorzsa hozzáadásával (kb. 3-4 evőkanálnyi kellett) beállítottam formázhatóra az állagát.

 

Hűtőben kb. két órát pihentettem, majd pici gombóckákat formáztam a masszából. A gombócokat zsemlemorzsába hengergettem, majd forró olajban kisütöttem őket.

   Aranybarnára.

Egyáltalán nem érződik ki a hal-íz, egy semleges, könnyed étel, akár sör/bor korcsolyaként is kínálható, de zöld körettel könnyed vacsoraként is tálalható

7 komment

Címkék: hal fasírt

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr331783183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.24. 10:05:27

Zizi, én még nem is hallottam ilyenről, hogy halfasírt. Nagyon jó,mert nem kell szálkákat keresgélni benne. Az utolsó képen hasonlít a túrógombócra.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.24. 10:28:02

@Hirmondo Helen: igen, ez benne a jó, hogy csak úgy bekaphatod, gondolkodás nélkül, biztosan nincs benne szálka.

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.02.24. 11:26:30

Óóóóh gratula a szerkesztő úrnak! Ez egy ütős nagyon jó recept. Most diétázom pár hétig (tavaszi kétségbeesés), de utána ezt tutira kipróbálom!!!! Ez az én izlésemnek nagyon megfelelő recept. :)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.24. 11:39:18

@Hirmondo Helen: bocs, Helen, nem úgy gondoltam :-)) - freudi elszólás.

@Mágnes Dóra: örülök, hogy tetszik, a főszerkesztő asszony ha ráérne lenne pár kérdésem hozzá :-)

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.24. 13:43:00

@hzizi: Jajj Zizi, olyan édes vagy, pedig most nem is gondoltam rosszra, nem is értem, miért.;-)

domdodom69 (törölt) 2010.02.24. 21:42:59

@hzizi: és a darálástól tényleg eltünnek azok az undok pici szálkák is? mert a nagyok ugyan fel bosszantanak, ha sokan vannak, de a piciktől kifejezeten rettegek...

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.25. 08:12:37

@domdodom69: igen, teljesen eltűnik minden szálka, aprót sem találhatsz benne.
süti beállítások módosítása