Gondolom már mindannyian átestünk az úgynevezett muffin korszakon, amikor minden édességhez elképzelhető anyagból muffint sütöttünk. Ez a zöldséges változat viszont örök kedvenc marad. Nagyon finom köret szaftos húsok mellé (Pl: vadashoz, szarvas pörkötlhöz, boros csirkéhez)
Persze a zöldség hozzávalókat szükség szerint lehet variálni, borsóval vagy kukoricával, de csináltam már mirelit zöldségkeverékkel is.
A klasszikus változatot írom le (az eredeti receptet Lajos Maritól olvastam egy régi Lakáskultúrában).
 
Hozzávalok 12-15 db muffinhoz
15 dkg póréhagyma (vagy újhagyma)
15 dkg cukkini
15 dkg édeskömény
15 dkg sárgarépa
15 dkg spenót levél (mirelit nem jó mert szétfolyik és zöldre színezi a tésztát)
3 dkg vaj, só, bors
 
8 dkg margarin
25dkg liszt
2 kk sütöpor
2 tojás
2 dl tej
3dkg reszelt parmezán
 
 
A zöldségeket apró kockákra vágjuk. Egy serpenyőben vajat hevítünk és néhány percig megfuttatjuk rajta a póré hagymát. Aztán rádobáljuk a cukkinit, az édesköményt, a sárgarépát, és a laskára vágott spenót leveleket is, pár percig együtt pirítjuk, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.
Egy tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral, hozzáadjuk a tojásokat, az olvasztott margarint , a tejet , a reszelt parmezán sajtot. Simára keverjük az összetevőket, majd lazán beledolgozzuk a párolt zöldségeket is.
A muffin sütőformát vastagon kikenjük margarinnal és kanalanként beletöltjük a mélyedésekbe a masszát, hogy ne érjen túl a forma peremén.
Előmelegített 200 C fokos sütőben sütjük kb. 30-35 perig. A tetejének már barnulnia kell és tűpróbával ellenőrizzük,hogy átsült-e belül a tészta. Ne nyitogassuk a sütőajtót, mert akkor nem tud szépen megnőni a tészta. Ha a sütőből kivettük,akkor még 5 percig hagyjuk a formában pihenni.
Húsokhoz kiváló köret, de joghurtos salátával is jó előételnek.

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr622254637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2010.08.29. 06:21:19

Miért pont margarin?
Inkább vaj, kacsa/libazsír, esetleg olaj.

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.08.29. 07:10:13

@magyar bucó: igazad van! ez volt az eredeti recept leirásban, de én is vajjal készítettem.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.08.30. 12:44:25

Én éppen most sütöm...a sütős fázisnál tartok, szóval nagyon várom az eredményt:-D
Kicsit átalakítottam az összetevőket a párom betegsége miatt, majd megírom, hogy hogy sikerült:-D

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.08.30. 20:14:44

@Mágnes Dóra: ÁÁÁÁ, isteni lett:-D Csináltam mellé salit és ez lett a vacsi. Nagyon kellemes, laktató, még sem érzem, hogy úgy lenne tele a hasam mintha degeszre ettem volna magam. Köszi "B"-ez nagyon finom volt:-D

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.08.31. 07:27:03

@Incifinci: drága Inci! szurkoltam , hogy jól sikerüljön :) Mostanában lesz több könnyű étel a blogon, mert ősz eleji diétába kezdtem.

aJeti 2010.09.03. 15:02:03

@Mágnes Dóra: minek az a diéta te sudár me-nő? :)
süti beállítások módosítása