Már egy hónapja vettem szép pucolt céklát vákuumfóliában és régóta terveztem, hogy megsütöm. A céklának sütve teljesen más íze van mint a főtt változat. (KB. annyi a különbség mint a főtt krumli és a hasábburgonya között) Szóval aki még nem evett ilyet, érdemes kipróbálni! Szeretem a sült cékla édeskés ropogós ízét.


Hozzávalók:
6 kisebb cékla
2 ek. balzsamecet
2 ek. Olivaolaj
2 ek. Méz

Mártogatós szószhoz:
2 dl natur joghurt
1 dl majonéz
2 ek. Olivaolaj
1 ek citromlé
1 újhagyma

Először a céklákat egészben 200 fokos sütőben alufólia alatt 1 óra alatt puhára sütöttem.
Levettem a fóliát, felszeleteltem a céklákat és leöntöttem a balzsamecetes mézes olajos keverékkel.
Visszatettem a sütőbe, most már fólia nélkül, hogy tovább süljenek. Akkor jó ha már a széle egy kicsit megszárad, de közepe még szaftos marad.
A mártogatós szószhoz összekevertem a hozzávalókat és kistálba öntöttem.
A család először bizalmatlanul fogadta, de a kóstolás után elnyerte a tetszésüket.
 

 

 

 

 

 

 

 

1 komment

Címkék: cékla

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr571931443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lmariann 2010.12.04. 22:49:12

ez nagyon finom volt. köszönöm a receptet:)
süti beállítások módosítása