Mágnes Dóra 2010.03.28. 09:40

Sushi

 

Vendégeket vártunk, akik japán harcművészet elkötelezett művelői ezért elhatároztuk, hogy sushi lesz a menü. A sushit egyáltatlán nem nehéz elkészíteni. Csak a rizst kell megfőzni és nem igényel különösebb kézügyességet sem. Persze csak ha nem akarunk vetekedni a japán szakácsművészekkel akik 2 évig tanulják a maki feltekerését.
 
Beszerzéshez több boltot látogattunk meg. A Cora nemzektözi pultjánál vettem meg az algalapokat és amibe tekerjük a sushit (1 csomag 800 Ft) és egy tubus Wasabit (zöld vizitorma). A halas pultnál beszereztük a friss halakat : 1 szelet vörös tonhal filé, 1 szelet lazacfilé, 1 marék garnélarák . A zöldséges pultnál vettem 1 db avokádót.
A Cora előterében az orosz boltban vettem lazackaviárt és füstölt lazacot és Surimit (rákhús imitáció) is. Itt lehet a legolcsóbban beszerezni. Valójában a sushi bár drága alapanyagokból készül, de mindenből kevésre van szükség.
Ázsia Centerben (Keleti szárny- Fölszint- Jobb hátsó sarok) egy kinai fűszeresboltban megvettem a sushihoz való rizst , a szója szószt, a zacskós szeletelt marinált gyömbért és egy kis rizspálinkát.
 
Elkészítés:
Felteszem főzni a rizst. Nem vacakoltam vele túl sokat, csak 250 g rizst egy kevés zsiradékon átforrósítottam, majd felöntöttem kétszer annyi vízzel. Kicsit megsóztam, lefedtem és kis lángon pároltam 15 percig. Amikor megpuhult hozzákevertem 4 cl rizspálinkát. Ez a sushi rizs sokkal ragacsosabb és édesebb ízű, mint amit megszoktunk.
Amíg főtt a rizs, addig felcsíkoztam a halakat és az avokádót.
A Nori lapokat kiterítettem egy bambusz tányéralátétre. Nagy kanállal rámertem és ellapítottam rajta a főtt rizst. A lap felső szélén kihagytam kb. 2cm-t, hogy majd azzal ragasszam össze a tekercset.
A nori lap alsó részére elhelyezetem csíkokban vegyesen a halféléket. Az egyik tonhalas lett, a másik lazacos, a harmadik surimi-avokádós…..stb.
Már csak fel kellett tekerni a bambusz tányéralátét segítségével a tekercseket. Aztán éles nedves késsel felszeleteltem.
A makikat (kis sushi tekercsek) tálcára fektettem. Mellé kistányérban szójaszószt, wasabit és marinált gyömbért tálaltam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr151872265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

domdodom69 (törölt) 2010.03.30. 20:46:36

hogy te miket tudsz! én először azért az igazit kóstolnám meg egyszer végre, de azt hiszem ebben csak a lányomra számíthatok, még a tágabb családból is :)

Wasabimánia 2010.05.25. 08:51:33

www.wasabimania.blog.hu

Várunk titeket, hogy mivel kapcsolatban szeretnétek többet olvasni.

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.05.25. 20:29:38

@Wasabimánia: oh, mi rendszeresen látogatjuk a Wasabi éttermeket, no ezentúl majd követem a blogot is.

Wasabimánia 2010.06.01. 16:00:45

@Mágnes Dóra: Ennek nagyon örülünk :) Írjatok, hogy miről szeretnétek többet olvasni :)
süti beállítások módosítása