Ennél nem létezik gyorsabban elkészíttető piskóta! Van aki nem ismeri még ezt a receptet? Én akkor szoktam elkészíteni, ha nagyon gyorsan szeretnék édességet összedobni. Vagy azért mert váratlan vendégek toppantak be, vagy azért mert hétvégén este egyszer csak megszólalnak a gyerekek: - Anyaaaa, úgy ennék valami édességet!

Hozzávalók:

5 ek. liszt

4 ek. cukor

3 tojás

2 ek. Olaj

1 ek. Ecet (10%-os)

1/2 cs. Sütőpor

 Egy mikrózható kerek tálat veszek elő és ebben keverem ki a tojásokat a cukorral. Hozzáadom az ecetet és az olajat , majd ebbe a masszába dolgozom bele a lisztet és a sütőport is.

Most egy kicsit kakaós márványos tésztát szerettem volna ezért hozzáadtam 1 ek. kakaóport amit csíkosan belekevertem.

A mikróban legnagyobb fokozaton 5 perc alatt készre sütjük.

Kiborítjuk a tálból egy lapod tányérra, majd szeletekre vágjuk és ízlésg szerint lekvárral vagy nutellával ízesítjük.

Print

7 komment

Címkék: mikro piskota

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr61816901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.03.09. 16:08:59

Én még soha nem sütöttem mikróban. Mindig attól tartok, nem sül át rendesen.

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.03.09. 16:32:53

@Hirmondo Helen: Ezt többször kipróbáltam és tutira teljesen átsül a tészta és az íze megszólalásig hasonlit a sütőben készült piskótájéhoz. Másik előnye, hogy összen 7 perc alatt össze lehet dobni egy sütit. Féjrem azt mondta, hogy végre nem csak kakaót tudunk készíteni a mikróban! :D

domdodom69 (törölt) 2010.03.10. 15:13:02

@Mágnes Dóra: hát ez hihetetlen! már nyomtatom is... :)

domdodom69 (törölt) 2010.03.15. 18:39:38

ma megcsináltam. nem lett tökéletes, ennek ellenére villámgyorsan elfogyott, úgyhogy nagy baj nem lehetett vele :) persze megint belepiszkáltam: ecet helyett rummal... vajon miért kell bele pont az ecet??

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.03.16. 07:45:32

@domdodom69: azt hiszem az ecet azért kell, hogy a tojás megfelelően mikrózható legyen. Sütés közben ecet szag is terjeng, de utána nem lesz ecet íze.

lacccci 2010.06.20. 21:52:35

@Mágnes Dóra:
A sütőpor tulajdonképpen keményítővel kevert szódabikarbóna. A szódabikarbóna pedig sav
(pl. ecet) hatására pezseg --> szén-dioxid keletkezik, miközben a savat semlegesíti.
Ettől lesz levegős és könnyű a piskóta.
(Én nem éreztem ecetszagot sütés közben)
süti beállítások módosítása