Tavaszias ízek jegyében férjem kérésére készítettem az alábbi levest.
Hozzávalók
40 dkg zöldbab 2cm-es darabokra szeletelve (Tipp: jó mirelit is)
1 fej hagyma kockára vágva.
10 dkg húsos szalonna
0,5 l füstölt hús lé
1 db zöld paprika
1 db paradicsom
1 ek. piros paprika
1 szál kolbász (Extra, de elhagyható)
10 dkg tarhonya
2dl tejföl
Só, bors, petrezselyem

 

Lábosban kissé megpirítom a bacon szalonnát (Tipp: ma húsvéti csülök maradékkal helyettesítettem).
Hozzáadom és üvegesre pirítom a hagymát, rádobom a kockára vágott paprikát és paradicsomot. Kicsit együtt párolom, majd megszórom a piros paprikával. Felöntöm 0,5 l füstölt hús lével és még annyi vízzel, amennyi a leveshez szükséges. (Tipp ha nincs otthon épp sonkalé, akkor füstölt hús kockával is kiváltható) Ha felforrt a lé, akkor beleteszem a zöldbabot és mellé karikázok még egy kis kolbászt.
Sóval borssal ízesítem a levest és ha már megpuhult a zöldbab, akkor lassú tűzön belefőzök még egy marék tésztát. (Tipp: tarhonya helyett ma nagyon kis helyes olasz csigatésztával helyettesítettem)
A végén belekeverem a tejfölt és petrezselyemmel meghintem a tetejét.

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr371893506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása