IMG_2538.JPG  

A cápa húsa nagyon finom fehér színű nem túl erős zamatú és inkább száraz hús jellegű. Kicsit hasonlít a kardhalra vagy mondjuk a süllőre, de nincs  is benne szálka, hiszen a cápa porcos hal.
A hipermarket mirelit pultjában remek minőségű fagyasztott cápahúsra akadtam, ezért ripsz -ropsz készült el ez a cápasteak bormártással.
Érdemes a hal húsát egy kicsit előre bepácolni és nagyon jól illik hozzá a citrom és a bors, ezért citromleves rózsaborsos korianderes fűszerezést kapott.
Én nem ettem hozzá egyéb köretet, de fehér rizs remekül illik hozzá.

 Hozzávalók
6 szelet 1,5-2 cm vastag  cápahús steak
3 ek vaj
1 db citrom
1 ek rózsabors
1 ek koriandermag
1 csipet tengeri só
 

Bormártáshoz:
2 ek vaj
2 ek liszt
1,5 dl száraz fehérbor
1 kk mustár
1 csipet só

 A húst kiolvasszuk, majd meglocsoljuk a citrom levével.
Megszórjuk mozsárban őrölt rózsabors-koriander -só keverékével  és pihentetjük 1-2 órát.
Egy vastag falú serpenyőbe vajat forrósítunk, majd hirtelen kisütjük benne a cápát, oldalanként 2-3 percig.
A serpenyőben maradt cápa pecsenyelét felhasználjuk a bormártáshoz.
Egy másik lábosban  kevés vajat melegítünk, hozzáadjuk a pecsenyelét és meghintjük  egy pici (2 kiskanál)  liszttel. A világos rántáshoz öntjük a   1,5 dl fehérbort. Sűrűsödésig kevergetjük, és ízlés szerint egy pici mustárral és sóval ízesítjük.
A cápasteak mellé a tányérokra merjük a bormártást.

007_Kulinariablog44.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr763494682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2011.12.25. 21:35:23

Aktív koromban külföldön többször is ettem, levesnek és sütve is, s ízlett. A multinál, ahol én vásárolok, még nem láttam eddig cápát, pedig szívesen elkészíteném én is. A Tied nagyon guszta.
süti beállítások módosítása