Ezer féle csirke elkészítési mód közül nehéz kiválasztani egy-egy jó receptet. A csirkehúsnak elég semleges az íze, ezért a felhasznált alapanyagoktól függ, hogy milyen zamata is lesz az ételnek.
Van aki a száraz, kissé papír ízű csirke mellét szereti és van aki a zsírosabb szaftos csirke combját vagy szárnyát választja . Csak az igazán perverzen ínyencek találják meg a csirke farháton azokat a finom kis puha ízletes falatokat. Szép tanyasi csirkét bontottam szét. A farhátat és lábat félre tettem húsleveshez és a húsos falatokat sok répával sütöttem ki.
A sütőben sült répáról már korábban ódákat zengtem, ezúttal is azt képzeltem el, hogy valami fokhagymás de mégis kicsit édeskés citrusos köretet szeretnék. Végül a húst és a sok répa félét meglocsoltam citromos-narancsos- muskotályos balzsamos mártással és addig sütöttem, amíg édes kérget képezett a zöldségeken és a csirkén.
 
Hozzávalók:
1 kg csirke (comb, szárny, mell)
3 db sárgarépa
3 db fehérrépa
1 karalábé
1 citrom
Fokhagymás csirke fűszersó
Só, bors
 
Balzsamos öntet:
1 Citrom leve
2 ek Narancsos balzsamecet
2 ek Szőlömagolaj
2 ek Tokaji borecet muskotályos
 
A csirkét megsózzuk borsozzuk, majd a tepsibe terítjük. A sárgarépát, fehérrépát hosszában feldaraboljuk , a karalábét felkarikázzuk és a csirke mellé helyezzük a tepsibe. Az egészet megszórjuk fokhagymás csirke fűszersó keverékkel. Egy pohárban összekeverjük a balzsamos öntet összetevőit (Tipp: a narancsos balzsamecetet helyettesíthetjük narancs kifacsart levével és édesebb balzsamecettel) és meglocsoljuk a csirkét és a répákat. Alufóliával betakarjuk és 180 C fokra előmelegített sütőben sütjük 30 percig, majd fólia nélkül újabb 30 percig, amíg elfő a leve és a répa külseje karamellizálódik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr243094173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása