Ideális menü az egészséges étrendhez , mert a fehér hús mellett nagyon sok zöldséget tartalmaz.
Már írtam korábban is a zöldséggel töltött csirkecombról, de most egy gazdagabb változatot készítettem el.
Sárgarépa, hagymák, cukkini, kelkáposzta és rengeteg gomba alkotja a tölteléket, amit nem csak a csirke bőre alá töltöttem, hanem a hús mellett a tepsiben is sütöttem. Ezzel elkészült egyben a köret is.
 
 
Hozzávalók
6 db csirkecomb
1 fej vöröshagyma
1 fej lilahagyma
6 gerezd fokhagyma
1/4 kis fej kelkáposzta
1 db cukkini
1 db karalábé
5-6 db sárgarépa
1 db piros kaliforniai paprika
0,5 kg csiperke gomba
3 db tojás
1 nagy szelet kenyér
Kakukkfű, őrölt gyömbér, rozmaring, majoránna
Só, bors
2 ek. Szójaszósz
2 ek. Ketchup
2 ek szárnyas fűszerkeverék
4 ek. Kókuszolaj (vagy más zsiradék)
 
Az összes zöldséget felszeleteljük és egy nagyobb serpenyőben zsiradékon elkezdjük pirítani. Félpuhára pároljuk, majd kihűtjük.
A száraz kenyeret a felvert tojásba áztatjuk, majd belekeverjük a kihűlt zöldséges keverékbe.
A felsorolt zöldfűszerekkel és sóval borssal ízesítjük, majd meglocsoljuk szója szósszal és egy picike ketchuppal is.
A csirkecombok bőrét fellazítjuk és kívülről egy kicsit megszórjuk szárnyas fűszerkeverékkel. (Tipp: nem kell nagyon kívülről ízesíteni, mert sütés közben a csirke húsa szépen átveszi a zöldséges keverék ízét.
Egy tepsit kikenünk zsiradékkal (Tipp: én most kókuszolajat használtam, erről nemsokára majd írok bővebben is).
A tölteléket kanállal betoljuk a csirke bőre alá, majd kézzel szépen lejjebb tuszkoljuk a tölteléket és szép formára igazítjuk. (Tipp: én nem szoktam összetűzni, mert nem baj ha kifolyik).
A combokat elrendezzük a tepsiben és a maradék tölteléket mellé fektetjük.
180 C fokos sütőben 45 perc alatt ropogós pirosra sütjük.
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr452655886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása