Mágnes Dóra 2010.06.13. 13:30

Grízkoch

 

Nagyon szeretjük a rizskochot, de most annak a tejbegrízből készült változatát próbáltam ki.
Több tészta sikerült mint amit terveztem, ezért kétféle sütőformában készítettem el. Az egyiket sima kivajazott linzersütő formába tettem, a tészta másik felét pedig muffin formában sütöttem ki.
 
Hozzávalók
6 dl tej
8 ek. Gríz (búzadara)
6 ek cukor
4 tojás
Vanília
Citromhéj
5 dkg vaj
 
Tejből grízből és cukorból egy kicsit sűrűbb tejbegrízt készítünk,  beleolvasztunk 5 dkg vajat, majd hagyjuk egy kicsit kihűlni.
Közben habbá verjük a tojások fehérjét. A tojássárgáját pedig kikeverjük egy kis vaníliával és citromhéjjal. (Tipp: lehet ízesíteni rummal , vagy mandula likőrrel is)
A tejbegrízbe belekeverjük a tojás sárga krémet, majd hablapáttal beleforgatjuk a fehérje habot is.
Vajjal kikent tálban (tepsi, linzerforma, vagy akár muffinforma)180 fokon kb. 35 percig sütjük, hogy aranybarna legyen a teteje.
Körítésnek eper vagy málnaszósz dukál.
 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr442078321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása