Alig vártam már a hétvégét, hogy legyen időm valamit spárgásat készíteni. Szeretjük a zöld színű krémleveseket (zöldborsó, brokkoli, zöld spárga) ezért a család megszavazta, hogy spárgakrém leves legyen.
Legtöbbször zöld spárgát veszek, mert az nem annyira fás, nem kell pucolni és nekem jobban is ízlik. A jó spárga ruganyos, fejek zártak és a tövénél még nem száraz nagyon.
Hogy elkerüljük a köpködős fás és szálas részek belefőzését a kajába én le szoktam törni a spárga száras végét. Ahol elpattan a szára az alsó szárazabb részét simán kidobom (na jó, inkább megy a komposztba), mert úgysem lenne belőle finom az étel. A zsenge szárat és a spárgafejet tartom meg.

Hozzávalók:
1 csomag (500 g ) zöldspárga
1 ek vaj
2 ek. Cukor
1 db húsleves kocka
2dl tejszín
Só, bors
1 kicsi chili paprika

A spárgák végét letöröm és a zsenge részt felvágom 3 cm-es darabkákra. A lábosban kis vajon átforgatom a spárgát és felöntöm vízzel. Húsleveskockával és cukorral és chilivel ízesítem. Ha megpuhult a sprága , akkor botmixerrel pürésítem. Ha mégis szálas lenne, akkor szintán átpaszírozom (most nekem nem kellett). Beleöntöm a tejszínt, összerottyantom és már fogyasztható is.
Sajtos tallérokkal tálaltam és egy szempillantás alatt elfogyott az egész! Hmm, anya, ilyet máskor is csinálj!- mondta a válogatós 6 éves kicsi fiam.


 

 

 

 

 

 

 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr471966416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása