Kerti partihoz készültünk és a menü "nyemecki kolbászki" azaz ahogy a prágai Vencel téri kolbászsütő árusok hívják. Ez magyarul sült bajorkolbászt takar sült hagymával buciban tálalva.
Elképzeltem, hogy a mustár mellé még egy kis lila hagyma lekvárt is feltálalok. A társaság jól fogadta, majdnem az összes hagymalekvár elfogyott.

 

 

 

 

Hozzávalók (kb. 7dl lekvár lesz belőle):
1,5 kg lila hagyma
kevés olaj
4 ek barna cukor
1 ek só
Meggyes balzsamecet (helyette almaecet vagy málnaecet is jó)
balzsam ecet
őrölt bors, babérlevél, fahéj, szegfűbors, gyömbér

A hámozott lilahagymát vékony karikára vágtam, kevés olajon megfuttattam, folyamatos kavargatás mellett.
Megsóztam és amikor már összeesett és levet eresztett, akkor hozzáadtam a többi fűszert a cukrot és a balzsameceteket. (Tipp: a fahéjból nagyon picike kell, mert túl uralkodó az íze).
Fedő alatt nagyon kicsi lángon pároltam 2 órán át, figyelve nehogy leégjen.
Mikor az egész már egységes, sötétlila lekvár jellegű lett, fedelét levéve zsírjára sütöttem. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr181949406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása