Nagyon puha omlós kacsacombot akartam készíteni ezért utánanéztem egy csomó leírásnak a konfitálásról. Ez egy nagyon lassú tűzön zsiradékban történő párolás, mely egyben tartósítási eljárás is.
Két dolgot nem tudtam betartani a konfitálás eljárásból:
1. nem pácoltam be előtte egy nappal a kacsát
2. nem öntöttem fel 1 kg zsírral, hanem csak hagytam , hogy a kacsacomb saját zsírja süljön ki.

Hozzávalók:
6 db kacsacomb
Só, bors,
rozmaring ág (vagy őrölt rozmaring)

Kacsacombok nem bőrös felét besóztam , megborsoztam és megszórtam rozmaringgal.
Belefektettem egy tepsibe és alacsony hőfokon (kb. 110 C fokon) sütöttem 2,5 óráig.
Ha már teljesen puhára sült (hústűvel ellenőriztem) , akkor felemeltem a sütő hőmérsékletét 190 C fokra és fél óra alatt ropogósra sütöttem a bőrét is.

A sok kisült kacsazsirt leöntöttem egy dunsztos üvegbe és félretettem a további főzésekhez.

Krumplipürével és gyömbéres narancsos lilakáposztával tálaltam. 


 

Print

2 komment

Címkék: kacsa

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr611929426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liv Alive · http://blog.hertelendy.hu 2010.04.18. 01:13:13

Én egy kis fehér és sárgarépát mindig rakok mellé, próbáld ki!

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.04.18. 09:31:21

@Liv Alive: én is imádom a sült húsokkal együtt sütött répát. Nyamm, az az édes íz!
süti beállítások módosítása