Sokszor kísérleteztem már a párolt lilakáposzta ízesítésével. Csináltam már pezsgővel vagy borral, csípősen vagy édesen, de most valami kacsával harmonizáló ízűre vágytam. Ez a narancsos gyömbéres változat ízletes körete sült húsoknak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Hozzávalók:
1 közepes fej lilakáposzta.
Só, bors,
őrölt kömény
2 ek. balzsamecet
1 kk. reszelt gyömbér (vagy gyömbérpor )
1 ek. cukor
1 dl narancslé

Laskára vágtam a közepes fej lilakáposztát és kevés kacsazsíron picit megpirítottam. Az elején megsóztam, borsoztam és megszórtam őrölt köménnyel, kevés cukorral és gyömbérrel. Egy pohár vizet öntöttem rá és alacsony tűzön pároltam tovább. Amikor már félpuha lett, akkor meglocsoltam 2 evőkanálnyi balzsamecettel (Tipp: sima ecet is jó, de a balzsamecet lágyabb) . A legvégén felöntöttem narancslével.
Hm, már az illatától is csurgott a nyálam.
 

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr761929363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása