Napközben mászkáltam a városban, amikor férjem rám telefonált, hogy ő ma valami kolbászos bablevest szeretne ebédelni. Eszembe jutott, hogy Gabojszánál olvastam nemrég egy guszta gyorsan elkészítehető változatot, ami konzerv babból pillanatok alatt elkészíthető. Kisebb módosítással így készítettem el:
 
Hozzávalók 4-6 személyre:
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 szál kolbász karikára vágva.
0,5 dl fehér bor
2 doboz konzerv bab (fekete és fehér)
2 szál sárgarépa
2 szál fehérrépa
1 ek. Vaj
1ek. aprított zsálya levél
2 dl tejföl
 
Kis vajat felmelegítettem és beletettem a zsályaleveleket (Tipp: nekem a konyhakertben már meghonosodott úgy a zsálya, hogy télen-nyáron van rajta ehető levélke). Amikor már a zsálya finom illata kipárolgott, akkor beleteszem a kolbászkarikákat és egy kicsit hagyom, hogy a kolbász leve kioldódjon. Felöntöm egy kicsi fehérborral, hogy ne füstöljön el a vaj , utána szűrőkanállal kiveszem a kolbászdarabokat és félreteszem egy tálra.
A zsályás kolbászos zsírra dobom a kockára vágott hagymát és a fokhagymát. Hozzáadom a karikára vágott répát (Tipp: most répagömböket használtam, mert leárazva vettem egy szuperjmarketben), a fekete és fehér konzerv babot, visszateszem a kolbászkarikákat és felöntöm annyi vízzel, hogy jó leves állagú legyen.
Megfűszerezem sóval, borssal és lassú tűzön addig főzöm amíg a répa megpuhul.
Tejföllel és fehérkenyérrel tálalom.
Legközelebb fogok beletenni egy kanál paradicsompürét és zöldpaprikát is.
 
Férjem véleménye: Marha jó lett ez a leves!
Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr981855091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása