Egy szimpla kis tejszínes csirkét szerettem volna készíteni, amikor körülnéztem a hűtőmben. Volt otthon friss füge (na jó mert nyáron szedtem Horvátországban és lefagyasztottam)  és aszalt szilva is, ezért egy mediterrán változatát készítettem el a csirkének.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók:
1/2 szál póréhagyma
2db csirke mell felkockázva
1 tubus camping sajt
10 dkg aszalt szilva
30 dkg érett füge
1 dl Tokaji aszú

só,bors

Póréhagymát felkarikáztam és nagyobb serpenyőben kevés Oliva olajon üvegesre pirítottam. Rátettem a csirkemelleket és együtt pirítottam. Amikor a csirke már kapott egy kis kérget, akkor ráöntöttem egy kis desszert bort (Tipp: Itthon nagyon illik hozzá a Tokaji Aszú is, de én most Portugiesert öntöttem rá)
és átforgattam. Rányomtam a camping sajtot és sóval borssal ízesítettem.
Amikor már megpuhult csirke hozzáadtam a darabolt aszalt szilvát és csak a legvégén tettem bele a fügéket. Óvatosan melegítettem össze és kevertem meg, hogy a füge össze ne törjön.

Rizzsel és 2008-as Gere Portugieserrel tálaltam

Print

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkaja.blog.hu/api/trackback/id/tr61894125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.04.07. 09:03:41

Még magában sem ettem fügét. Milyen íze van úgy natúrban? Nem kesernyés?

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.04.09. 19:35:26

@Hirmondo Helen: Az aszalt füge nagyon édes, de a sima lédús füge (nem is tudom mire hasonlít) édes - savanykás, sok sok apró kocsonyás mag van benne. Egy kicsit talán a sárgabarackra emlékeztet az íze.
süti beállítások módosítása